Cambodia

4 november 2008 - Sihanoukville, Cambodja

Ja we zitten in Cambodia.We zijn gisteren met de taxi vanuit Pattaya naar de grens gegaan.Daar hebben we weer een taxi naar Shihanoukville genomen , dit ging nu heel goed omdat, er sins een paar weken een nieuwe asfalt weg ligt ipv een overharde hobbel weg van 6uur.We zitten momenteel in een hotel want, het Guesthouse waar we gisteren heen gingen bleek een bouwput achter zich te hebben. Dat was vanmorgen dus om 6u al gehamer en geslijp.groetjes, michiel

hallo luitjes,

We zitten nu twee dagen in Cambodia, een hele ervaring! Bij de grens begon het al... We waren met de taxi naar de grens gereden en hadden gehoopt om vanaf de grens vervoer te kunnen vinden naar Shihanoukville, voor niet te veel geld, maar dit was niet gemakkelijk. Er was maar 1 taxichauffeur die ons aansprak bij de grens en  ons niet meer met rust liet voordat we bij hem in de taxi zaten. (we hadden nog wel gekeken naar andere opties maar die waren er niet dus moesten we wel met hem mee, dit wist die man natuurlijk ook)
Omdat we zijn prijs vrij duur vonden hadden we hem gevraagd om ons naar Koh Kong te brengen, dit dorp ligt 6 km van de grens af. Omdat deze man wist dat we naar Shihanoukville
 wilde stopte hij net voor Koh Kong om nogmaals te onderhandelen met ons over de prijs naar Shihanoukville. Hier zijn we uiteindelijk uitgekomen. Een vriend van deze taxichauffeur zou ons brengen voor 3000 bath. Eenmaal aangekomen bij deze vriend, op een verzamelplaats voor taxi's, werden we aangesproken door meerdere chauffeurs die ons wel wilden rijden. Maar gelukkig had onze taxichauffeur eenafspraak met zijn vriend.
Eenmaal in de andere taxi begon het avontuur. Hij wist het gaspendaal goed te vinden en we reden dan ook met een gemiddelde snelheid van 100/120 km per uur, ook door de bochten!! Was dus geen prettige rit en op het verzoek om wat zachter te rijden reageerde hij niet want hij verstond geen engels. Was dus even zweten achterin de auto.

Eenmaal aangekomen in Shihanoukville reed de chauffer naar een verzamelplek voor taxi's/ bussen. Een plek waar wij niet uit wilde stappen omdat we onze spullen mee hadden en het al donker was. Omdat Wendy nog een naam van een guesthouse had waar ze vorig jaar geweest waren hebben we ons daar naartoe laten brengen. Een simpele kamer met alleen koud water.

Zijn vroeg naar bed gegaan want we waren erg moe van de reis en het slechte slapen van vorige nachten. We lagen allemaal lekker te slapen totdat ze om 6 uur (!!!!) begonnen met het bouwen. We zijn er vandaag dus vroeg uitgegaan om een dagje te gerelaxen. Lekker dagje zon, zee en strand dus! Wat wel typisch is hier is dat het zomaar even keihard kan gaan regenen en na ongeveer 20 minuten de zon weer flink aan het schijnen is.Hebben dus nog even moeten schuilen voor de regen maar zijn daarna weer lekker op een ligstoel onder een parasol gaan liggen. Heerlijk! Michiel en Wendy hadden duikbrillen en snorkels meegenomen van thuis dus daar hebben we vandaag ook gretig gebruik van gemaakt. Erg leuk om hier te snorkelen. Morgen willen we naar het Bamboo eiland om bij het koraal te gaan snorkelen op zoek naar nog veel meer mooie vissen. (moeten alleen nog even de prijs overeenkomen)

Verder: Robbie, Wendy en Michiel zijn al goed gekleurd (kijk maar naar de foto's)
Ik zit onder de muggensteken, het lijkt wel of ze alleen mij prikken!

Groetjes en tot de volgende keer,
Judith

1. Ria en George:
    5 november 2008
    jullie genieten volop, zie ik wel!!!
    ga zo door jongelui
    Ria