Phnom Penh

7 november 2008 - Phnum Pénh, Cambodja

Vanochtend vertrokken om 07:45uur vanuit Shihanoukville met de Mekong express (bus) naar Phnom Penh. De bus was best luxe, we hadden zelfs een steward aan boord en we kregen eten en drinken!!

Het ritje zou zo'n vier uur duren, helaas hadden we weer de pech dat de bus een half uur voor het busstation, de eindlocatie, niets meer deed. Dat hebben wij weer natuurlijk, eerst een kapotte boot en nu een kapotte bus. Het vooruitzicht was eerst 1 a 2 uur vertraging, maar gelukkig kregen ze de bus snel weer aan de praat. Na een half uurtje waren we weer onderweg.

Op het busstation aangekomen werden we weer overspoeld door de bekende tuctuc drivers, die ons overal naartoe wilden brengen voor bijna niets. Een van de tuctuc chauffeurs wist een mooi en schoon hotel met goedkope kamers, dus met hem zijn we meegereden. Daar aangekomen hebben Robbie en Michiel de kamers bekeken waarnaar we toch maar iets anders hebben gezocht. Nu zitten we een guesthouse in een redelijk hip gedeelte van PP, mooie ruime kamers met een lekker groot bed. (alleen weer een bouwput naast de deur)

We hebben vanmiddag de stad een beetje bekeken, iedereen is al helemaal in rep en roer voor het Waterfestival wat hier 11 november zal plaatsvinden. Alles wordt geschilderd en versierd.

Morgen gaan Judith en Robbie de Killingfields en het museum bezoeken. Aangezien wij dit vorig jaar al bezocht hebben, gaan wij hier een beetje rondneuzen.

Al met al hebben we het allemaal nog steeds naar ons zin!

Groetjes Michiel en Wendy

1. Ome Leo en tante Joke:
    9 november 2008
    Hallo lieverdjes, wat een geweldig avontuur beleven jullie! Leuk dat jullie ook zijn wezen fietsen. Het doet ons erg denken aan Vietnam. Elke dag maak je heel bewust mee. Je bent er toch maar, he ? Leuk dat jullie ons op de hoogte houden, zo is het net of we ook een beetje meereizen. Nog heel veel pleizer en veel indrukwekkende sferen toegewenst.
    Een knuffel voor allemaal.
  2. kees:
    9 november 2008
    He jongelui,
    Heel leuk van jullie dat we zo mee mogen reizen ,met al die mooie foto's en berichtjes.
    Zo te zien prachtig weertje daar en njet te warm , veel plezier en hebben ze daar ook muizen? Morgen een feestdag zeker??
    Groetjes aan allen
  3. Joran:
    10 november 2008
    Hee.. pssst.. kan ik een tijdje met jullie mee reizen? ...heb nog een slaapplek nodig die niet opvalt....
  4. karel:
    11 november 2008
    Hebben jullie Joran gezien?