5 november , dagje snorkelen

6 november 2008 - Sihanoukville, Cambodja

Vandaag hebben we een bootje gehuurd die ons naar een paar mooie plekjes heeft gebracht. de eerste stop was bij een eilandje in de zee, hier mochten we snorkelen. Er waren niet veel verschillende vissen maar was wel leuk om even gesorkeld te hebben. Vervolgens zijn we naar Bamboo eiland gegaan, dit eiland is echt paradijselijk mooi. Witte stranden, helder blauw water, veel palmbomen, houten hutjes op het strand en koeien die vrij over het eiland lopen... Erg mooi plekje om even op het strand te genieten van alles om ons heen en een duik te nemen in het prachtige water. Na enkele uurtjes zijn we met het bootje zijn we weer vertrokken van het eiland. De chauffeur van onze boot wist nog een mooi plekje waar we konden snorkelen dus daar zijn we dan ook heen gegaan. Het water was er erg helder en er was veel koraal en de meest mooie kleurrijke vissen kwamen ons voorbij.

Na hier even in het water gelegen te hebben hebben we onze tocht weer voortgezet. Totdat er na 15 minuten de moter een grote klap gaf en stopte met draaien... De " kapitein" kreeg de motor niet meer aan de praat ondanks dat hij hier erg zijn best voor deed. Nou, daar lagen we dan midden op zee in een rivierbootje met zijn vieren en met regen op komst....  Gelukkig had de kapitein wel zijn telefoon mee en kon dus om hulp vragen aan zijn vrienden. Na een klein half uur kwam dan ook een andere boot die ons op sleeptouw nam naar de kant. (zijn allemaal veilig aangekomen :)  )

s'avonds zijn we lekker wezen eten bij de Japanner. De rest van de avond hebben we heerlijk op het strand doorgebracht met een drankje in de hand, visje van de bbq en de wind door de haren..

het is echt genieten hier!